Webklient - tvorba www stránek Ostrava

[email protected]

Na maily odpovídáme denně

Klientský portál

Přidejte svůj dotaz/požadavek

+420 603 48 78 48

V pracovní dny od 9 do 16 h

On-line meeting

Naplánujte si ho podle sebe

Ze zákulisí: Pohodlnější platební příkazy do FIO banky a upomínky nezaplacených faktur

Sdílení pomůže ostatním

Obsah článku

V rámci našeho programátorského inkubátoru jsme minulý měsíc spustili dvě zajímavé služby. Souhrnně jim říkáme Platič. První modul Platiče se hodí zejména pro eshopy, které provozuje sesterská společnost PNM International. Provozuje několik eshopů a zákaznická podpora mj. řeší vratky, přeplatky peněz zákazníkům. Jako banku využíváme FIO, jednak pro její otevřené API, díky kterému jsme schopni párovat platby za objednávky automatiky do několika minut a také proto, že poskytuje zdarma účet nejenom v českých korunách, ale i plnohodnotný „evropský“ SEPA eurový účet.

Doposud, pokud přišel od zákazníka požadavek na vrácení platby (třeba při reklamaci, vrácení zboží, nebo při dodání jen části objednávky, kdy vznikne přeplatek), musely kolegyně údaje k platbě schraňovat a jednou měsíčně z něj vygenerovali hromadný příkaz k úhradě. Sloužil nám k tomu jednoduchý počítačový program, který jsme si před lety nechali upravit pro naše potřeby. Samostatný program pro generování hromadných příkazů jsme používali proto, že zaměstnanec zákaznické podpory nepotřebuje mít přístup do účetnictví (a další licenci uživatele) a samozřejmě ani do banky.

Nevýhodou tohoto řešení je skutečnost, že se jedná o klasický prográmek, který funguje lokálně jen na konkrétním počítači. Tento program pak vygeneroval hromadný příkaz, ten se poslal zodpovědné osobě s přístupem do banky, ta jej nahrála do banky a peníze odešly. Jedna platba tak zaměstnávala minimálně dva lidi a navíc se posílaly platby jen jednou týdně. Pokud byl příkaz vygenerovaný nesprávně, kolečko se opakovalo.

Jednoduché příkazy k úhradě do FIO banky

Platič celý proces zjednodušuje a zrychluje. Jakmile přijde na mail podpory požadavek na vratku, ta se prostě jenom přihlásí do online rozhraní Platiče, zkopíruje údaje o platbě do přehledného formuláře a ten odešle. Může odeslat jeden nebo několik najedenou, podle potřeby. Může odeslat platbu v korunách i v eurech. Data se rovno přenesou do FIO banky. Současně jde zodpovědným osobám s právem autorizovat v bance platební příkaz mail s informací. Připravený příkaz lze pak jen odsouhlasit v mobilní aplikaci FIO a peníze putují k zákazníkům.

V plánu je napojení systému přímo na eshop nebo ERP systém, pokud tyto disponují API nebo přístupem do databáze. Pak by se údaje k platbě mohly přenášet ještě jednodušeji.

SMS upozornění na novou a neuhrazenou fakturu

Další funkcí Platiče, kterou už možná někteří naši zákazníci zaregistrovali, je automatické zasílání SMS při vystavení nové faktury a také upozornění na fakturu po splatnosti. Faktury u nás vystavujeme přes Fakturoid. Ten máme napojený na další systémy, jako je třeba registrace domén nebo zakládání webhostingu u TELE3, takže faktury se vystavují prakticky automaticky. A to jak ty na nové služby, tak k prodloužení služeb. K funkci zasílání upozornění SMS nás inspiroval zákazník, který se zabývá zakládáním virtuálních sídel a který se potýkal s velkým množstvím faktur po splatnosti. Maily s fakturou mohou padat do SPAMu. U SMS je doručitelnost v podstatě 100%. Platič tak propojil Fakturoid se SMS bránou GoSMS a problém se zatoulanými maily je vyřešen.

Tip: Podrobněji to popisujeme v článku na blogu Croseta.

Obě služby jsme otestovali nejprve v našich firmách a aktuálně mají již první uživatele a zákazníky z řad našich klientů.