Doporučené pluginy na WordPress a Wocoommerce

Připravili jsme pro vás přehled doporučených pluginů pro správné fungování WordPressu a eshopu Woocemmerce. Testovali jsme je za vás a máme s nimi sami dobré zkušenosti. Patří mezi ně v tuzemsku populární pluginy od české firmy Toret, ale také méně známé ze zahraničí. Ve většině případů jde o prémiové placené doplňky, u kterých je větší jistota aktualizací na nové verze WordPressu, Woocommerce i PHP, bezpečnostní záplaty a podobně.. Všechny jsme vyzkoušeli a sami se na ně při práci spoléháme. Máte-li zájem, můžeme je pro vás nainstalovat a zprovoznit. Nebo si je můžete zakoupit sami. Doporučené šablony najdete zde.

Propojení na dopravce: Zásilkovna od Toret, DPD, Česká pošta a další

V podstatě nezbytný plugin, chcete-li klientům nabídnout zasílání objednávek do poboček sítě Zásilkovna. Cena je aktuálně 2500 Kč + DPH a s kupónem “newsletter15” získáte plugin s 15% slevou. Plugin zakoupíte zde.

Toret nabízí také další pluginy pro tyto dopravce:

Také lze použít plugin na sledování zásilek na Slovensku a v České republice


Propojení na platební brány: Comgate, GoPay, ThePay a další

Až čtvrtina zákazníků preferuje na eshopech platbu platební kartou. Tatam je doba, kdy napojení platební brány bylo pro eshopy finančně nepřekonatelnou překážkou. Napojení na platební brány, mezi nejpřístupnější aktuálně patří Comgate, GoPay nebo ThePay, lze snadno pomocí těchto doplňků, opět z dílny české polečnosti Toret. Jedná se o nejčastěji nasazované doplňky pro platební brány. Více informací najdete na této stránce.


Cookies lišty (dle platné legislativy od 1.1.2022): Complianz

Od 1.1. 2022 vstupuje v platnost novela zákona o elektronických komunikacích. Na první pohled to vypadá jako jeden z dalších zákonů. Protože však provozujete webové stránky, týká se vás to víc, než tušíte. Pamatujete na GDPR? Tenhle “cookie zákon” jak se tomu v online prostředí říká, je hodně laicky řečeno něco podobného. Jen na webu. Dneska většina webů funguje tak, že, když jej někdo navštíví, automaticky do počítače návštštěvníka uloží něco, čemu se ríká cookie – představte si to jako drobeček, který za sebou trousil Jeníček s Mařenkou, aby trefili domů. Tyhle malé drobečky kódu si do počítačů návštěvníků ukládá zjednodušeně každá stránka, která například:

  • používá Google Fonty
  • umožňuje přihlášení
  • obsahuje nákupní košík s funkci “zapamatování” zboží po zavření prohlížeče
  • obsahuje měřící kódy Google Analytics, konverzní kódy Sklik a Zboží.cz (Seznam), Heuréka, Google Ads, Facebook a podobě
  • promítá reklamy Google
  • zobrazuje sdílecí tlačítka sociálních sítí
  • zobrazuje Youtube videa
  • využívá antispam kontrolu reCatpcha
  • zobrazuje Google nebo Seznam mapy
  • provozujete affiliate program
  • a ještě řada dalších externích služeb, které pohání váš web

Ve všech těchto případech, když ne přímo vaše stránky, tak minimálně tyto služby ukládají pro správných chod služby do počítačů vašich návštěvníků své cookies. A co se od 1.1.2022 mění? Vy, jako provozovatel webu jste zodpovědný za to, že návštěvníka nejen, že o tomto informovat, ale také získat jeho aktivní souhlas!

Že se vám to zdá jako pitomost a zbytečnost? Ano, ale bohužel tento názor nezastává zákonodárce a také aktivisté za internetové soukromí, kteří hned vymysleli nástroj, která automaticky navštěvuje webové stránky (i ty v ČR a na Slovensku) a kontroluje, zda je opatření uvedeno v praxi. A pokud ne, automaticky zasílá udání na Úřad pro ochranu osobních údajů, které se podáním musí zabývat– nakonec sám ÚOOÚ o tom píše zde: https://www.uoou.cz/vismo/zobraz_dok.asp?id_org=200144&id_ktg=6884

No a co teď s tím? Řešení tu je, bohužel ovšem ne zcela zadarmo. Aktuálně nasazujeme na weby klientů několik různých řešení, vždy podle velikosti webu a co nejvýhodněji, jak to jde – například služby Complianz vychází na nějakých 45 USD na jeden web, při více webech pak méně. 


Optimalizace rychlosti: Swift Performance

Mezi nejlepší pluginy na zrychlení webu na WordPress a Woocommerce patří bezesporu Swift Performance. Cena je od 39 USD na rok. Jedná se z hlediska optimalizace rychlosti webu o velmi všestranný nástroj, který lze využít např. na práci cache stránek, GZIP kompresi stránek, lazy load obrázků, optimalizátor fotografií na webu, javascriptů, fontů a CSS stylů. Velmi dobře spolupracuje s CDN servery jako např. Cloudflare.


Jistota odeslaných mailů: WP Mail SMTP

Zvláště, pokud provozujete eshop, je pro vás nezbytně nutné vědět, že každý email, který váš systém odešle (ať už je to mail o právě provedené objednávce, informace o expedici zboží zákazníkovi, nebo i reklamní mail), bude skutečně doručen svému příjemci. WordPress a Woocommerce využívá v základní podobě odesílání pomocí tzv. PHP funkce. Ta má nevýhodu, že není vždy 100% spolehlivá a zejména také, že z jednoho serveru pak může odcházet mnoho dalších mailů z jiných webhostingů sdílející stejnou IP adresu serveru. A stačí, když jediný z nich to přežene, bude zařazen na tzv. SPAM listy a v tu chvíli je vysoce pravděpodobné, že ve SPAMu skončí i další maily odesílané z této IP adresy. Řešením je posílat přes vlastní SMTP server. K tomu je ideální plugin WP Mail SMTP. Cena pluginu je 99 USD a přes tento odkaz jej můžete dočasně zakoupit za polovičku.


Dokonalé formuláře včetně platebních metod, anket, registrací atd: WP Forms

Potřebujete na stránky umístit kontaktní formulář, poptávkový formulář, jednoduchý prodejní formulář nebo třeba sbírat kontakty do vašeho mailing listu? Potřebujete udělat anketu, umožnit vašim návštěvníkům vkládat na vaše stránky články nebo jiné informace, posílat soubory nebo obrázky? Snadno si to můžete naklikat v intuitivním pluginu od WP Forms. Stojí za ním stejní tvůrci jako u předchozího pluginu WP Mail SMTP. Cena je cca 80 USD, pod tímto odkazem jej můžete zakoupit opět s 50% slevou.


Absolutní kontrola nad widgety: Widget Options

Individualitu každého webu na WordPressu umocňují tzv. widgety – různé bloky, které můžeme vkládat nejčastěji na bočního sloupce (sitebar) nebo patičky. Nejčastěji to bývá přehled nejnovějších článků, menu stránek nebo rubrik, shluk štítků (tagy), může to ale také být CTA (call to action) prvek ve formě tlačítka, telefonního čísla, formuláře pro rychlý kontakt, mapka a podobě.

Základní práce s widgety je ve WordPressu dostačující, pokud však potřebujete trochu chytřejší nastavení – třeba:

  • od kdy do kdy se má zobrazovat banner s akční nabídkou nebo
  • aby se na každé stránce zobrazoval kontakt na jiného specialistu, zaobírající se právě danou problematikou nebo
  • aby se widget zobrazil jen zákazníkům přicházející na web jen z počítače
  • a na mobilu se jim zobrazil buď jiný, nebo naopak se skryl, případně,
  • aby se zobrazoval jiný obsah registrovaným návštěvníkům a rozdílný těm “z ulice”
  • aby se zobrazil jinde než jen v bočním sitebaru nebo patičce, ale třeba uprostřed článku,
  • a mnoho různých nastavení….

….pak je skvělý plugin ten od Widget Options.

Bezpečné zálohování a kopie webu: WP Staging

O důležitosti průběžných aktualizací a zálohování se snad není třeba ani zmiňovat, nakonec detailně se o tom rozepisujeme zde, nyní vám ale prozradíme, jaké k tomu používáme nástroje.

WP Staging je jedním z nejefektivnějších zálohovacích pluginů pro WordPress. Testovali jsme ho v porovnání s několika dalšími zálohovacími pluginy a pokaždé byl jasným vítězem, pokud jde o výkon. Zatímco jiný plugin potřebuje k zálohování velkého webu půl hodiny, WP STAGING zvládne tuto práci často jen za několik minut. Zálohování na malých webech je často okamžité a trvá jen několik sekund. WP Staging je známý také díky svým oceněným možnostem stagingu a klonování.

Staging znamená, že můžete z webu vytvořit identickou kopii, snadno jej na jiný server nebo duplikovat web pro vývoj. Plugin vytvoří klon vašeho webu a umístí jej do podsložky vašeho webu. Přístup ke klonu budou mít pouze správci webu a klon nebude přístupný vyhledávačům, aby se předešlo případným problémům. Základní funkce pluginu jsou k dispozici zdarma. Pokud se rozhodnete pro verzi pluginu Pro, jejíž cena začíná na cca 2000 korunách, získáte přístup k dalším funkcím. Mezi ně patří např. použití vlastního adresáře pro klonování, zpřístupnění klonu prostřednictvím subdomény a podobně.