Online marketing zahrnuje celou řadu technik a rozhodně není možné se naplno věnovat všem. Pro každý business navíc funguje něco trochu jiného. Placeným článkům by ovšem měl dát šanci každý, dají se totiž velmi dobře přizpůsobit na míru tomu, co právě potřebujete.

Placené články jsou vhodné médium zejména pro reklamu produktů a služeb. Nezáleží na tom, zda prodáváte zájezdy, nebo děláte domácí marmeládu. Dokonce ani na tom, jestli potřebujete spíš důvěru vyhledávačů, nebo nové zákazníky.

1) Placené články podpoří SEO

Článek může být součástí SEO (optimalizace pro vyhledávače) za účelem linkbuildingu. Pro přípravu takového textu je dobré nejprve analyzovat a zjistit si důležitá klíčová slova, text by však neměl být pouze změtí těchto slov. Daleko důležitější je, aby dával smysl a přinášel nějakou hodnotu. Texty plné klíčových slov jsou už dávno minulostí a vyhledávače jimi neošálíte. Ani s cílem linkbuildingu tedy nepodceňujte kvalitu textů.

Na rychlou analýzu klíčových slov používáme s oblibou český nástroj Collabim, který je skvělý i na evidenci odkazů na web a také měření pozicí vašeho webu ve vyhledávačích.

TIP: Placené články jsou jedním z 50 tipů, jak získávat zpětné odkazy – přečtěte si ebook Michala Kubíčka, autora několika knih o optimalizaci stránek pro vyhledávače

2) Pomohou budovat brand a PR

Málo se o vás mluví? Zaplaťte si článek na některém ze známých portálů jako je iDnes, Deník.cz, Blesk nebo třeba Hospodářské noviny? Nemusí být prvoplánovitě prodejní, může například popisovat vaši inspirativní podnikatelskou cestu, nebo něco nového, co jste přinesli na český trh. V textu není nutné čtenářům hned vnucovat, ať zamíří k vám na web, stačí jim dát vědět, že existujete. A pozor, cena článku na těchto webech nemusí být nic extra drahého, prezentace na výe uvedených webech vychází průměrně kolem osmi tisíc korun.

Někteří zákazníci s oblibou používají placené články také pro podpoření lepšího PR – vztahů s veřejností a ORM – online reputation management. Díky spolupráci s blogery máte plnou kontrolu nad obsahem, který se o vás na webech publikuje, můžete tak dobře ovlivňovat názory potenciálních zákazníků.

3) Přivedou reálné zákazníky

Chcete veřejnost přesvědčit ke koupi vašeho produktu či služby? V reklamním článku jim můžete nenásilně vysvětlit, jak vyřeší jejich problém. Připravte, případně si nechte sepsat článek o nějakém problému a o tom, jak konkrétně s ním pomůže váš výrobek, případně služba. Až bude někdo vyhledávat, jak vyřešit danou potíž, skončí právě na vašem webu.

Pro tento typ kampaně je dobrá strategie volit levnější – méně známé weby. Získáte tak více zmínek. V okamžik, kdy potřebujete, aby se o vašich produktech psalo na jiných – nezávislých – webech a tyto články se pak objevovali ve vyhledávačích při hledání názvu vaší firmy, služby nebo výrobku, stojí takový článek kolem tisícovky. To je dobrá zpráva, protože i s menším rozpočtem – v řádu několika tisíc korun za měsíčně – můžete získat relevantní reklamu formou placených článků.

Placené články se dají sepsat o čemkoliv a publikovat na široké škále webů. V systému Placla, který používáme, jich je k dispozici několik stovek. Na Placla si sami si určíte rozpočet kampaně, počet textů i média, kde je chcete publikovat. Výkonnost placených článků lze relativně dobře měřit prostřednictvím UTM parametrů v odkazech v nich obsažených. A hlavně jimi můžete zvládnout i dvě marketingové mouchy jednou ranou – získat nové zákazníky a vylepšit SEO za jedny peníze.

Máte-li zájem o zajištění a koupi placených článků, například o vašich produktech, firmě nebo eshopu, kontaktujte nás. Rádi vám zajistíme registraci v systému Placla a pomůžeme i s nastavením kampaní.